DYSON AIRWRAP X SNILLEGUCCI TUTORIAL

Reklame | Dyson

“Har du lyst til å teste noe innovativt og annerledes, som kombinerer din interesse for teknologi og skjønnhet?”
– Dyson, oktober 2018

Tech, skjønnhet, innovativt, Dyson? U got my attention. 

Mange har allerede sett Dyson Airwrap Styler på ~ internett ~
Det er en maskin som kan føne, krølle og rette ut håret ved hjelp av luft som ikke stiger høyere enn snille(re) 150 grader.

De har brukt seks år og 31 millioner dollar på å utvikle den, og her er jeg velsignet nok til å få teste resultatet.

En lille tutorial av min fav look

Processed with VSCO with c2 preset

1. Håret skal helst være 70-80% tørt før man begynner å krølle, bølge eller rette det ut. Jeg pleier å beholde håndkleet på holdet i ca. 15 min for å trekke ut mest mulig fukt uten å bruke varme. Hvis håret blir tørt underveis kan man bare bruke en kam eller sprayflaske med vann. 

For ekstra hold bruker jeg volum mousse eller saltvannsspray mens håret er vått.

Processed with VSCO with c2 preset

2. Jeg foretrekker å føne hodebunnen litt slik at jeg ikke må holde Airwrap så nære. Selv om den ikke er like varm som en krølltang så er det fortsatt litt hett for min sensitive hodebunn å ha den helt inntil i flere sekunder. 

Denne saken veier forresten ingenting.

~ Ingenting ~

Processed with VSCO with c2 preset

3. Jeg veksler mellom å bruke små og store “barrels” fra dag til dag. I dette tilfellet brukte jeg de store, men foretrekker nok de små for mest tydelige krøller i mitt lange, tynne hår.

Det kan ta noen forsøk før man mestrer “coanda effekten” (ah, beauty + avansert aerodynamikk <3). Enkelt forklart er det navnet på måten luften beveger seg på + hvordan utsiden av airwrap er designet for å få håret til å feste seg til staven av seg selv. 

Man kan kjenne om håret har tørket helt ved å bruke hendene. Når det har tørket dytter man opp en knapp som gjør at det kommer kald luft, en såkalt “cool shot”, for å kjøle ned og sette krøllen.

Ekstra tips for bedre hold er å sette klyper / pins i krøllene og feste dem til hodebunnen til du er ferdig med hele håret og du er sikker på at alt har kjølt seg ned. 

Processed with VSCO with c2 preset

4. Jeg setter opp toppen av håret med en klype, starter på bunnen og jobber meg oppover.

Processed with VSCO with c2 preset

5. For å få ekstra spill i håret bytter jeg ofte på hvilken vei håret spinner ved å holde staven opp-ned annenhver gang.

Processed with VSCO with c2 preset

6. Voila: *Organisert kaos*

0 kommentarer

Siste innlegg