Baconsurret innbakt kylling med guacamole

En enkel og rimelig priset middag som er så god at hvorfor spiser man ikke dette hver dag?

Du trenger:
Kyllingfilet
Avokado
Bacon

Forslag til tilbehør:
Ris, blomkålris, brokkoli, salat, tomater, rømme, ost osv. Fantasien har ingen grenser.

Krydder og lignende:
Salt, pepper, grillkrydder, hvitløkskrydder, chilipulver, chili, sitronsaft, og / eller alle andre krydre du ønsker.

Fremgangsmåte:
Sett ovnen på 200 grader før du begynner.

Kylling:

1. Skjær opp og mos en avokado. Tilsett litt salt, pepper, grillkrydder, hvitløkspulver og 2 cm oppkuttet chili (jeg liker sterk mat, chili kan kuttes, minimeres eller økes.) Noen dråper sitronsaft. Bland sammen og voila, guacamole.

2. Snitt kyllingen på midten slik at du kan spre den utover. Se for deg at du skal ha guacamole inni og at den skal kunne lukkes.

3. Spre guacamolen utover og lukk kyllingen.

4. Hvis du ønsker kan du marinere kyllingen på forhånd, eller gjøre som meg og pensle den med litt Piri Piri sauce.

5. Surr noen striper bacon rundt den fullpakkede kyllingen, i dag har jeg brukt tre striper.

6. Det er valgfritt å pensle baconet med litt smør.

7. Plasser majesteten midt i ovnen i 25-30 minutter, eller til baconet ser bra ut.

8. Når kyllingen er ferdig i ovnen tar jeg litt olje i panna og steker den på høy varme i ca. 1 minutt på alle sider slik at baconet skal bli sprøere.

Tilbehør:

Vanligvis har jeg spist dette med ris til, men på grunn av dietten min har jeg gått over til blomkålris, som i grunnen er en skikkelig effektiv måte å få i seg grønnsaker på for alle mennesker.

Oppskrift:

1. Rasp ønsket mengde blomkål

2. Bland inn hvitløkskrydder / pepper / salt / andre ting du kommer på

3. Ta litt olje i panna og stek på høy varme i to minutter. Høy, ikke høyeste varme. Pass på! Svir seg fort.

Som kronen på verket kuttet jeg opp noen få cherrytomater og la på en dæsj rømme.

Lag gjerne saus til! Jeg stekte litt kremfløte i panna, blandet med litt grillkrydder, rørte til det fikk en oki konsistens og helte denne hjemmesnekra sausen over blomkålrisen til slutt.

Lykke til 🌷

7 kommentarer

Siste innlegg